Parachute blir en del av Nosy

Nosy breddar nu sitt digitala erbjudande och går samman med kommunikationsbyrån Parachute. Den nya kompetensen stärker byrån inom framförallt B2B, med att skapa tillväxt och lösa kommunikationsutmaningar genom strategi, kreation och design. Nosy och Parachute har under vintern genomfört ett antal framgångsrika projekt tillsammans och med samgåendet stärker man nu sin kompetens inom SEO, UX/UI, teknik och innovation.

– Nosys erbjudande och långa track record, tillsammans med Parachutes digitala och strategiska kompentens, gör att vi kan leverera ett högre värde för alla våra kunder och skapa mätbara resultat. Genom att kombinera våra företags styrkor inom konsumentmarknadsföring och B2B kommer vi att ta en ledande position framöver, säger Per Ottosson, vd på Nosy.

Alla som idag jobbar på Parachute kommer att anställas hos Nosy. Sammanslagningen sker från 1 mars.

Om Nosy
Nosy grundades för mer än 20 år sedan, med en vision att lösa kommunikationsproblem som hindrar kunden att nå sin fulla varumärkespotential. Under dessa år har Nosy jobbat med många av de absolut största företagen i Sverige och Norden.

Om Parachute
Parachute grundades 2015 för att hjälpa kunder att hantera sina digitala kommunikationsutmaningar. “Transformation genom kommunikation” har varit bolagets löfte sedan dess. Vi förändrar allt från uppfattningen om ett varumärke och dess position på en marknad, till en målgrupps köpbeteende eller anställdas uppfattning om sin arbetsplats.

Föregående
Föregående

Frukostseminarium hos Nosy på Mariaberget den 15 september

Nästa
Nästa

Nu huserar vi på plan 5