uppsnappat_logo.jpg

Credit: Heavy Metal Knitting

Missa inte årets upplaga av världsmästerskapet i Heavy Metal-stickning

Har du en förkärlek för hemslöjd och hantverk? Kanske är du också ett fan av Heavy Metal? I så fall får du inte missa världsmästerskapet i Heavy Metal-stickning! Tävlingen går av stapeln i Finland den 11 juni.

Läs mer här >>>

Credit: Bandai

Tamagotchin gör comeback!

Vi är många som minns intåget av tamagotchin i Sverige på 90-talet. Det lilla elektroniska spelet hänförde en hel generation när man fick uppfostra sitt eget virtuella "husdjur". Tjugotre år senare släpps uppdateringen "Tamagotchi on" för att frälsa en ny generation unga!

Läs mer här >>>

Credit: Fashioncode

Är sporthandeln på väg in i inflection point?

Bokhandeln och elektronikhandeln har sedan länge passerat vad man kallar för Inflection point - tidpunkten vid vilken all tillväxt sker på nätet. Nu spår HUI Research att sporthandeln är nästa bransch på väg in i denna spännande transformation!

Läs mer här >>>

Google och YouTube om
rörligt i framtiden

I början av juni gästades vi av Google och YouTube för ett frukostseminarium om rörlig bild och vad som krävs för att lyckas med sin videostrategi i framtiden. Sara Matsson, Creative Lead & Partner Manager på Google, delade trender, tips och lärdomar från företagets egna experiment.

Några viktiga slutsatser som Sara presenterade:

  • Skapa innehåll som ger uppmärksamhet, istället för att basera det på format.
  • Om du vill att din målgrupp ska lära känna ditt varumärke måste du först lära känna din målgrupp.
  • Bygg kreativa system, inte objekt.
  • Data ersätter inte kreativitet. Data går hand i hand med kreativitet.
  • Att våga experimentera ger oftast bäst resultat.

Är du intresserad av att få inbjudningar till våra seminarier?
Skriv upp dig här >>>